ARCHIWUM

Na Stecówce

9 sierpnia grupa fotograficzna wybrała się na plener na Stecówkę. Stecówka to część wsi Istebna położona na rozległej polanie  na wysokości 760 m n.p.m. Pogoda była słoneczna. Jadąc na szczyt, zobaczyliśmy po drodze Rezydencję Prezydenta Polski w Wiśle Czarnej nazywaną potocznie Zameczkiem. Na Stecówce zaczęliśmy fotografować. Najpierw kościół p. w. Matki Bożej Fatimskiej, który w 2013 roku spłonął a w latach 2014-2015 został odbudowany. Można w nim było zobaczyć ołtarz, ale tylko przez hol wejściowy, ponieważ na co dzień jest on nieczynny i otwarty tylko w niedzielę. Następnie wykonaliśmy zdjęcia widokom na Istebną, inne szczyty górskie i polany leśne, jak również schronisko, które obecnie jest w remoncie. W drodze powrotnej przystanęliśmy jeszcze przy ogromnej skale znajdującej się pośrodku lasu. Wywarła na nas ogromne wrażenie i też ją na fotkach pokazaliśmy. Wspięliśmy się na taras widokowy, który przypominał dla części naszej grupy ambonę kościelną. Fotografowaliśmy z niej widoki na zaporę w Wiśle Czarnej, Baranią Górę i całe otoczenie (lasy, polany). Wszystko to wspaniale się prezentowało.
Rafał Pawlus

Na zielonej łące rozstawiliśmy statywy i ustawiliśmy odpowiednie parametry w aparacie do pracy i zaczęliśmy fotografować piękne górskie krajobrazy. Zrobiliśmy sobie krótką przerwę na posiłek. Potem pojechaliśmy fotografować ukrytą w lesie Dorkową Skałę, pomnik przyrody położony pod szczytem Szarculi. Skała jest bardzo ciekawa, obrośnięta mchem. Następnie przeszliśmy na polanę, gdzie stała wysoka drewniana ambona. Ostrożnie weszliśmy po drabinie na wieżyczkę. Z ambony zaczęliśmy podziwiać piękne widoki i krajobrazy. Można było zobaczyć Zameczek Prezydenta Polski oraz  zaporę wodną w Czarnej Wisełce. Widoki były przepiękne. To był  bardzo udany plener.