ARCHIWUM

Wycieczka do Cieszyna

To była udana wycieczka do Cieszyna. Zwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc. Najpierw poznaliśmy Fundację Rozwoju Przedsiębiorczości Społecznej „Być Razem”. Zobaczyliśmy Stolarnię i Pralnię na Wałowej. Potem miły pan przewodnik oprowadzał nas po Cieszynie. Weszliśmy na Wzgórze Zamkowe, na którym znajdują się między innymi Wieża Piastowska, romańska rotunda św. Mikołaja, fragmenty piastowskiego zamku. Z Góry Zamkowej podziwialiśmy piękne widoki na Olzę i Beskid Śląski. Przed pałacem Habsburgów zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie. Następnie przeszliśmy wąskimi uliczkami pod teatr im. Adama Mickiewicza. Doszliśmy do Studni Trzech Braci. Jak głosi legenda, w tym miejscu spotkali się założyciele Cieszyna. Przewodnik zaprowadził nas na rynek. Niestety nie zobaczyliśmy w całości pięknych zabytkowych kamienic, ponieważ rynek jest w remoncie. Szkoda też, że nie udało nam się zwiedzić cieszyńskiej Wenecji. Cieszyn to piękno miasto i pewnie przyjedziemy tu jeszcze raz. Po zwiedzaniu pojechaliśmy na smaczny obiad do Bistro na Wałowej. Wycieczka bardzo nam się podobała.